Δευτέρα, 13 Ιουνίου 2011

Dear Diabetes

Dear Diabetes




Δεν ξέρω γιατί ξεκίνησες να μ'ακολουθείς. Δεν ξέρω αν εγκαταστάθηκες μέσα μου όταν μου έδωσαν αυτή την κρέμα για την αλλεργία που είχε μέσα κορτιζόνη σε ηλικία 4 ετών. Δεν ξέρω αν θέλησες να εμφανιστείς όταν ζούσα μέσα σε συνθήκες extreme stress επειδή πέθανε ο σκύλος μου, οι γονείς μου αποφάσισαν να χωρίσουν και στο σχολείο δεν είχα φίλους, γιατί ήμουν πάντα ευαίσθητη και ποτέ χαρούμενη. Μόνο όταν έγραφα φαινόταν ο πραγματικός μου εαυτός... Γι' αυτό γράφω σε σένα τώρα.

Δεν ξέρω αν πρέπει να σε θεωρήσω φίλο ή εχθρό. Ήσουν πάντα εκεί. Μου στέρησες το να μπορώ να παίζω όποτε θέλω, όσο ήμουν παιδί. Μου φόρτωσες έγνοιες που ήταν πολύ βαριές για μένα, ένα παιδί 10 ετών. Όταν όλα τα παιδιά έπαιζαν χωρίς να σκέπτονται τι θα συμβεί μετά από μια ώρα, εγώ σκεπτόμουν το πρόγραμμα της ημέρας, τα γεύματα, τις εξετάσεις αίματος και ούρων, τις ενέσεις και την δοσολογία της ινσουλίνης, τη σειρά που τραβάμε με τη σύριγγα το μείγμα από τα δύο φιαλίδια, το πως νιώθω, αν θέλω να κάνω εμετό, αν ανιχνεύονται κετόνες στο αίμα μου, αν έχω υπνηλία, αν τρέμω, αν έφαγα αρκετούς υδατάνθρακες στα πέντε γεύματα της ημέρας, αν έφαγα φρούτα για σνακ ή κάτι ανθυγιεινό (όπως όλα τα παιδιά γύρω μου), να μετράω θερμίδες πριν από κάθε γεύμα, να μετράω το σάκχαρό μου, να γεμίζω αίμα τα ρούχα μου κάθε πρωί γιατί το αίμα αργούσε να πήξει και εγώ έπρεπε να προλάβω την πρώτη ώρα στο σχολείο, να γράφω ορθογραφία σφίγγοντας το μολύβι και να γεμίζω με μικρές σταγόνες το τετράδιο, να γυρίζω στο σπίτι με τα πόδια και να παθαίνω υπογλυκαιμία στο δρόμο προτού φτάσω, να θέλω να πάω και σε άλλες δραστηριότητες αλλά να χρειάζομαι ξεκούραση το απόγευμα, να πέφτω σε κώμα ενώ κοιμάμαι επειδή έπαιζα βόλευ το προηγούμενο απόγευμα για δύο ώρες και να σε μισώ. Να μην πηγαίνω σε πάρτυ γιατί δεν δεν μπορούσα να φάω και να πιω τίποτα, να μου δίνουν στην εφηβεία την ίδια θεραπεία που έδιναν στους παππούδες διαβητικούς. Νομίζω ότι αν εγώ δεν σε γουστάρω μία, οι γιατροί αγνοούν ότι υπάρχεις, εκτός αν φέρνεις γι'αυτούς πιο κοντά την γιορτή του Αγίου Πενηντάευρου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: